Prima pagină » Servicii » Sunt periculoase radiografiile dentare?

Sunt periculoase radiografiile dentare?

Medicul dentist solicită_efectuarea unei radiografii dentare, care oferă o imagine completă a danturii, a mandibulei și a maxilarului. Multe afecțiuni ale dintelui și țesuturilor inconjurătoare nu pot fi văzute decât prin această procedură.

Astfel, radiografia este singura modalitate prin care medicul poate obține detaliile necesare pentru stabilirea unui diagnostic complet și corect în scopul tratării corespunzătoare a afecțiunii de care pacientul suferă.

Pe lângă faptul că ajută la diagnosticare, radiografia dentară este și o metodă de prevenție. Medicul dentist poate observa afecțiunile din timp și le poate trata înainte de a se agrava. De asemenea radiografiile pot fi utilizate și după realizarea unui tratament pentru a verifica succesul acestuia.

Există mai multe tipuri de radiografii dentare, acestea fiind recomandate de medicul dentist în funcție de simptomatologia fiecărui pacient. Medicul dentist solicită_efectuarea unei radiografii dentare, care oferă o imagine completă a danturii, a mandibulei și a maxilarului.
Radiografiile dentare folosesc cantități foarte mici de raze X au capacitatea de a penetra corpul și sunt absorbite în diferite grade, în funcție de densitatea țesutului. Astfel, structurile dense, dinții, sunt redate cu alb, tesuturile moi cu nuante de gri, iar cavitățile cu negru, radiografiile arătând astfel ca negativele unor fotografii.

Radiografiile dentare digitale

Radiografiile dentare digitale nu mai reprezintă de mult o problemă datorită noilor tehnologii care au făcut ca timpul de expunere să fie redus si cantitatea de radiații să fie mult mai mică. Astfel, ele nu reprezintă niciun fel de pericol pentru pacient. Radiografiile dentare făcute cu echipamentele de ultima generatie nu iradiază mai mult decât o face un televizor în câteva ore de vizionare La fiecare radiografie, pacientul poartă un sorț de protectie din plumb care nu permite ca restul de zone ale corpului să fie expuse.

Radiografiile in timpul sarcinei

Radiografiile pot fi făcute chiar și de femeile însărcinate. Este nevoie de un echipament special de protecție ca măsură suplimentara de precauție și se pot face doar la recomandarea medicului.
Pacienții nu ar trebui să aibă îndoieli în a urma recomandarea medicului dentist în ceea ce privește realizarea acestor radiografii. Ele nu pun in pericol sănătatea pacientului ci dinpotrivă, sunt esențiale în prevenirea și tratarea afecțiunilor dentare.

Zâmbim împreună! 🙂 Echipa Madident!