Prima pagină » Servicii » ENDODONȚIE – TRATAMENT DE CANAL

ENDODONȚIE – TRATAMENT DE CANAL

ENDODONȚIE – TRATAMENT DE CANAL – Cuvântul endodonție provine prin alăturarea a 2 cuvinte grecești : endon– in interior si odontos – dinte.

Endodonția este specialitatea stomatologica care se ocupa cu studiul si tratamentul afecțiunilor pulpei dentare  si a parodonțiului apical

Pulpa dentara este situata in centrul dintelui atât la nivelul coroanei dentare cat si a rădăcinilor. Pulpa dentara, denumită si nerv dentar, vitalitatea si nutriția dintelui.

Parodonțiul apical este țesutul situat sub dinte, in continuarea rădăcinilor, comunicând cu pulpa dentara prin foramenul apical.

Tratamentul endododntic sau tratamentul de canal

Tratamentul endododntic sau tratamentul de canal, cum mai este cunoscut, este necesar atunci când apar infecții la nivelul pulpei dentare si complicații ale acestora in țesutul situat sub dinte – parodonțiul apical. Cele mai frecvente cauze ale infecțiilor sunt: cariile profunde, obturațiile coronare(plombele) necorespunzătoare sau traumatismele dentare. In cazul in care intervenția endodontica nu se face la timp pot apărea complicații cum ar fi necrozarea pulpei dentare. Țesutul pulpar mort se va infecta iar bacteriile prezente la nivelul acestuia vor ajunge la os si îl vor distruge.

Obiectivul principal al tratamentului endodontic este înlăturarea pulpei contamínate si dezinfectarea spațiului endodontic. Doar astfel durerea cauzata de aceasta afecțiune va dispărea.

Durata tratamentului endodontic poate fi stabilita doar in urma unei consultații si a evaluării situației pacientului, in unele cazuri fiind necesare mai multe ședințe terapeutice.

Un tratament endodontic efectuat corect și la timp are o rata de succes de 90%. Totuși, acest succes depinde de o serie de factori dinte care unii un țin nici de medicul stomatolog nici de pacient, cum ar fi răspunsul organismului uman la infecție. Stadiul de avansare al infecției este de asemenea un factor important care poate sa afecteze reușita tratamentului.