Prima pagină » Implantologie » Măseaua de minte: Apariția și problemele asociate

Măseaua de minte: Apariția și problemele asociate

Măseaua de minte poate cauza multiple probleme, în special când pacienții nu efectuează vizite regulate la dentist. Dar care este motivul pentru care această măsea generează atât de multe neplăceri și cum pot fi acestea soluționate?

Măseaua de minte reprezintă ultimul molar care erupe în arcadele dentare, în general între vârsta de 19 și 20 de ani, dar variază în funcție de caz. Din cauza evoluției speciei, maxilarele s-au micșorat, ceea ce face ca acești dinți să nu poată erupe în mod complet. Această zonă devine dificil de igienizat corespunzător, crescând riscul de infecții. De asemenea, pacienții sunt expuși la riscul de chisturi, boli gingivale sau înghesuire a dinților.

Ce se întâmplă după extracție? După extracția măselei de minte, pacientul poate experimenta un disconfort local pentru câteva zile. Unele persoane pot prezenta umflături, învinețiri, dar aceste simptome tind să dispară treptat. Se recomandă aplicarea de comprese reci, timp de 20 de minute la fiecare oră, administrarea de antibiotice pe o perioadă de cinci zile și utilizarea de antiinflamatoare.

Măseaua de minte: Apariția și problemele asociate

Nu toți oamenii dezvoltă măsele de minte. Cu toate că apariția măselelor de minte este frecventă, există variații între populații. De exemplu, specialiștii afirmă că aborigenii din Insula Tasmania nu au măsele de minte, în timp ce populația indigenă din Mexic are o incidență aproape de 100% a acestor dinți.